Tunic (Sonic Youth)

Exakt vid 2:41 på denna video händer det.

När malandet övergår från disharmoni till eufori och allt faller på plats på ett sådant sätt som det bara kan göra i en Sonic Youth låt.

Nästa gång händer det vid 4:52.

Känslan är egentligen starkare den här gången.

Bitvis spyr jag på det migränframkallande oljud som Sonic Youth producerar med sina ostämda, nedstämda och allmänt konstigt stämda gitarrer. Mestadels hoppar jag dubbelfota av glädje.

Vid 2:41 och 4:52 hoppar hjärtat över ett slag.



Kommentarer
Postat av: Janne Josefsson

Hej Nicke!



Jag gillar också Sonic Youth!!



/Janne J

2009-01-30 @ 12:50:18
Postat av: Niklas C

Kan tänka mig det Janne, har alltid sett dig som ett stort Sonic Youth fan.

2009-01-30 @ 13:27:58
URL: http://niklascederlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0